Wanneer de vervoerder ons laat weten dat je pakket in ontvangst werd genomen, ontvang je van ons een e-mail waarin je wordt verzocht ons dit te bevestigen. Je hebt dan 48 uur de tijd om ons eventuele problemen te melden.
Als je ons binnen de gestelde tijd op de hoogte hebt gebracht van een probleem, dan zullen we je vragen om ons meer details te bezorgen. Aarzel niet om ons foto’s door te sturen om je probleem aan te tonen en te bewijzen dat:
- Je artikel beschadigd is
- Je product niet overeenkomt met de beschrijving en de foto's die de Verkoper in zijn Advertentie heeft opgenomen
Op basis van welke criteria wordt besloten dat een product niet aan de beschrijving voldoet?
- Verkeerde maat,
- Verkeerde kleur,
- Namaakartikel,
- Ernstig beschadigd artikel (vlekken, geuren, gaten),
- Onjuist aangegeven staat,
- Verkeerde artikelen,
- Ontbrekende artikelen bij gelijktijdige aankoop van meerdere artikelen.
Nadat je het probleem hebt gemeld, moet je niet panikeren! Je geld is veilig en de betaling wordt opgeschort totdat het probleem opgelost is.
Overleg met de verkoper om een oplossing te vinden.
De verkoper kan:
- Je terugbetalen zonder te vragen het artikel terug te sturen,
- Je vragen het artikel terug te sturen zodat je je geld terugkrijgt.
Stuur het artikel terug:
Je vindt een retourlabel terug in het ontvangen pakket. Je kunt dit label ook aanvragen via de DNV . Je hebt dan 5 dagen om het artikel terug te sturen naar de verkoper. Na deze termijn wordt de transactie gevalideerd en kun je geen terugbetaling meer aanvragen.
Krijg je geld terug:
Zodra de verkoper het pakje heeft ontvangen, heeft hij/zij 2 dagen de tijd om te bevestigen dat alles in orde is met het artikel. Als hij/zij op "Alles is OK" drukt (of bij het verstrijken van de termijn van 2 dagen), ontvang je de terugbetaling.
Belangrijk: als je verkoper een professionele verkoper is, heb je altijd 48 uur om te melden dat je artikel beschadigd is of niet voldoet aan de beschrijving. Na ontvangst van het artikel heb je ook 14 dagen bedenktijd en kan je het artikel desgewenst terugsturen naar de verkoper. Deze extra herroepingstermijn is niet van toepassing als je verkoper een particulier is. In dat geval word je verzocht om berichten uit te wisselen met de verkoper om tot een vergelijk te komen.